De la copywriting la traducere…

traducere roman… un pas mai mic decât aș fi crezut.

Să tot fie vreo jumătate de an de când am început o colaborare tare draga mie. Pe cât de interesantă, pe atât de incitantă, pe cât de solicitantă, pe atât de recompensantă.

Despre ce este vorba? Despre traducerea unui roman; un întreg roman. Și nu orice roman, ci un roman istoric de peste 600 de pagini al cărei acțiune se desfășoară între anii 106-108 d. Hr, în nou înființata provincie romană Dacia Felix. Nu o să intru în prea multe detalii acum, pentru a nu divulga prea multe despre ceea ce este, în părerea mea, un roman foarte reușit cu o acțiune dinamică și care te ține cu sufletul la gură… nu de puține ori! Și asta vine de la o persoană pentru care istoria nu a fost tocmai materia preferată…

Romanul este scris în limba română, iar eu îi fac traducerea în engleză. O provocare pe care am acceptat-o cu puțină frică, trebuie să recunosc, întrucât nu am mai lucrat niciodată la un astfel de proiect. Dar iată că acum, la peste 100 de pagini de proză tradusă, am în față câteva capitole de care sunt mândră și eu, și de care și autorul este foarte mulțumit. Sau cel puțin așa declară!

Romanul urmează să fie lansat în Marea Britanie și US (varianta în engleză), dar și in română, la noi în țară. Când? Asta nu aș putea spune încă; dar sper ca totul să meargă strună și în curand să anunț și pe acest blog mare veste mare despre a cărții lansare!

Și acum, înapoi la tradus.

Înapoi la tradus, am zis!

PS: în post-urile viitoare voi reveni cu câteva lucruri pe care le-am învățat în decursul ultimelor 6 luni despre traducerea unui text beletristic din română în engleză, despre ce instrumente și dicționare folosesc, și altele.

Imagine împrumutată de aici: http://www.epc.org/mediafiles/old-stack-of-books.jpg

Lasă un răspuns

