Cum sa pierzi cititorii dupa primul paragraf

inchide fereastraDaca posturile trecute au fost (cel putin in opinia mea) ceva mai generale, astazi mi-am ales sa va povestesc despre cum sa pierdeti cititorii (adica sa ii faceti sa plece de pe pagina voastra) dupa primul paragraf. Pentru a fi cat mai clari, am sa va spun exact ce reguli trebuie sa respectati pentru a va atinge acest ‘maret scop’:

1. Scrieti in primul paragraf ceva care sa fie cat se poate de ne-legat de subiectul din titlu. In felul asta, chiar daca titlul articolului (exemplu „Cum sa iti descoperi talentele copilului tau”) l-a facut pe cititor sa isi coboare privirea spre primul paragraf, daca aici ai sa scrii despre „cum sa alergi pentru a-ti proteja genunchii”, poti sa iti consideri misiunea incheiata: cititorul va parasi pagina cat ai zice „peste”. (Chiar daca ambele subiecte sunt interesante, el va parasi pagina, pentru ca nu exista niciun fel de concordanta intre titlu si primul paragaraf => nu are incredere in tine).

2. Foloseste in primul paragraf termeni pe care cititorul nu ii va intelege, decat daca are cunostinte aprofundate in domeniu, sau daca si citeste cu DEX-ul langa el (aici este foarte important sa ai niste minime informatii despre cine sunt cititorii tai). Si asta este, desigur, o modalitate foarte eficienta de a-i face pe cititori sa navigheze spre o alta pagina. Explicatia e cat se poate de simpla: e mult mai rapid (si mai comod, intre noi fie vorba) sa apese pe „X”-ul acela mic, din coltul drept al ferestrei pentru a o inchide – decat:

a) sa se ridice de la calculator si sa-si ia DEX-ul pentru a cauta cuvintele necunoscute;

sau

b) sa deschida un nou tab/ pagina, in care sa caute, constiintios, pe http://www.dexonline.ro fiecare cuvintel pe care tu nu te-ai obosit sa i-l explici pe inteles.

3. Scrie la subiect, dar intr-o maniera cat mai plictisioare. Eventual baga acolo si cateva cifre, dar fa-le cat mai greu de inteles. A, si sa nu uiti de frazele luuungi, cu multe paranteze, care par sa nu mai aiba niciun cap si nicio coada (parca era o carte cu titlul „Fara Cap si Fara Coada”?) si care il ajuta pe cititor sa se piarda in detalii (atat de multe detalii incat nici nu mai stie de la ce idee a plecat) si il obliga pe acesta sa mai citeasca inca o data (daca nu chiar de 2, 3 ori) fraza, pentru a o intelege. Cam ca fraza asta pe care tocmai ai terminat-o acum de citit. Ai prins ideea, nu?

Concluzie: respecta cel putin una din cele 3 reguli prezentate mai sus in primul paragraf al textului tau si ai sanse de peste 50% sa il faci pe cititor sa plece de pe pagina. Respecta-le pe toate, si ai efectul garantat! Evident, mai exista si varianta de a face totul de-a-ndoselea, insa si efectul va fi tot ‘pe dos’: iti vei pastra cititorii pe pagina, si ei vor continua sa citeasca articolul tau. Dar hei, cine vrea asa ceva?!

Anunțuri

One response to this post.

  1. Posted by CristianC on Octombrie 9, 2009 at 1:06 pm

    cu alte cuvinte, vorbeste pe limbajul lor (din nou revenim la research)

    Pe de alta parte cifrele alea dubioase de care zici tu, te pot ajuta. Nu stiu daca in primul paragraf, insa sunt oameni care vor sa citeasca idei pe care nu le inteleg.

    Am intalnit cazuri in viata in care lumea se uita la TV la o emisiune in care un profesor arunca niste date acolo, total dubioase si neintelese pentru noi. Totusi respectivii oameni il ascultau. Am pus si eu intrebarea, chiar intelegeti ce zice asta?

    Raspunsul a fost ceva de genul: nu, dar suna interesant.

    Am impresia ca ei se simt muuuult ma inteligent cand asculta pe un profesor iar deciziile care le iau dupa vor fi si ele muuuult ma „inteligente”.

    Oricum conteaza f mult cui i le spui.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: