Inapoi la copywriting – sa aflam cine sunt posibilii clienti

cine sunt clientii nostri?Un  lucru destul de important de care trebuie tinut cont, atunci cand ne apucam sa scriem un text (comercial) pentru a promova un produs sau un serviciu, este posibilul client.

Desi suna foarte de bun-simt, hai sa incercam sa vedem exact ce ne intereseaza in legatura cu potentialul client si de ce.

In primul si in primul rand, ma intereseaza cui ma adresez, ca sa stiu cum imi voi formula textul. Un exemplu clasic este acela in care o companie refuza sa foloseasca termenul „cell phone” pentru a se referi la produsul lor,  intrucat „cell phone”-ul reprezenta un stramos mai vechi al actualului „mobile phone”. Gresit. Pentru ca, din punctul de vedere al textului, ma intereseaza mai putin sa fiu tehnic corect(a), si ma intereseaza mult mai mult sa vorbesc pe limba potentialilor clienti.

In cel de al doilea rand, ma intereseaza anumite caracteristici demografice al grupului caruia ma adresez. Aste se pot afla de pe forumuri frecventate de potentialii clienti, de la cunoscutii mei proprii, chiar de la mine. Ma ajuta informatii de genul: ce varsta are? Este femeie sau barbat? Are familie (sot/sotie, copii?)? De ce alte produse/servicii este interesat(a)? Ce venituri are si de unde le dobandeste? Din nou, nu putem afla aceste lucruri cu exacticitate niciodata.

Dar sa luam un exemplu: vreau sa vand un mp3 player. In cazul acesta, ma astept ca prospectul (clientul) meu sa fie: un tanar / tanara cu varsta intre 12 si 27 de ani, care are venituri modeste sau medii, care provin fie de la parinti sau din salariul de junior intr-o oarecare firma. Am sa presupun si ca nu are copii sau sot/sotie.  Ok, in continuare, am sa aleg si un nume pentru acest posibil client al meu, si am sa-i spun Albert.

Evident ca vor fi si persoane care depasesc criteriile enumerate de mine. De exemplu, sunt casatoriti; sau au 35 de ani; sau castiga foarte multi bani, si cu toate acestea sunt cumparatori de mp3 playere. Dar voi considera ca acesti oameni sunt ‘exceptiile’.

Asadar, sa revenim la Albert. In continuare, avand in vedere cam ce il defineste pe Albert, sa ne apucam de treaba 🙂 Vom folosi un limbaj cu care generatia lui Albert sa fie foarte familiar, deci putem chiar folosi prescurtari intalnite pe chat. Putem sa-i vorbim si ca de la prieten la prieten, pentru ca… acesta e genul de persoane cu care Albert interactioneaza cel mai des. Si asa mai departe.

Presupun ca ati prins indeea, daca mai aveti nelamuriri nu ezitati sa imi adresati intrebari! 🙂

Anunțuri

One response to this post.

  1. Fabricadetexte…

    […] something about fabricadetexte[…]…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: