Cum se fabrica textele bune?

fabrica de texteBuna din nou,

In aceasta FabricaDeTexte, se fac texte interesante, pentru site-uri si nu numai. Majoritatea textelor pe care am avut ocazia sa le compun pana acum au fost pentru proiecte in limba engleza, insa am avut si un proiect in limba romana, dupa cum reiese si din portofoliul meu.

Tocmai din acest motiv, trebuie sa recunosc, mi se pare… aproape straniu sa scriu acest blog in limba romana. Dar, se poate!

Okay. Hai sa intram putin in branza: o sa descriu aici o serie de pasi care ar trebui urmati, pentru a scrie un text bun, indiferent de domeniu sau de limba in care scrieti.

  • in primul va trebuie o oarecare documentare, niscaiva munca de… cercetasi. Asta inseamna: cautam cativa competitori, sa vedem cum scriu ei; poate unii dintre voi se vor gandi ca e mai bine sa vii cu o abordare unica, sa rupi gura targului. Da, poate. Dar de cele mai multe ori, nu. De cele mai multe ori, competitorii au ajuns deja la o formula care merge multumitor de bine. Luati modelul lor, si incercati sa il imbunatatiti. E cea mai buna idee, cel putin pentru inceput. Dupa cum spunea si Ogilvy in „Ogilvy on Advertising”: „pana ai un raspuns mai bun, copii!” („Until you’ve got a better answer, you copy!”)
  • Incercati sa intrati in mintea clientilor sau a cititorilor. Si cand faceti asta, ganditi-va la ce fel vorbesc ei, ce fel gandesc, ce probleme ii preocupa, etc. Asa o sa va dati seama ce fel de abordare li se potriveste cel mai bine, si cum trebuie sa le vorbiti VOI, in textele pe care o sa le adresati lor.
  • Faceti un plan, care sa cuprinda esenta mesajului pe care doriti sa il transmiteti: foarte important este sa va carificati: ce vreti sa ii spuneti omului (despre un nou produs? relansarea unui produs vechi? despre un evenminet? un serviciu gratuit? etc.),  ce vreti sa faca omul respectiv – sau, care este actiunea pe care o asteptati de la cititor (sa se inscrie la un mailing list? sa cumpere un produs pe loc? sa comande un produs? sa faca link-back la site-ul tau? sa iti trimita un mail cu intrebari sau sugestii? sa se intoarca pe site-ul tau? etc).
  • Urmatorul pas este sa va apucati frumusel sa scrieti, pastrand in minte foarte clar cele de mai sus: cui scrieti? Nu uitati sa pastrati tonul adecvat! Ce vreti sa transmiteti si ce actiune doriti de la cititor? Nu bateti campii, pentru ca daca o faceti, majoritatea cititorilor vor inceta sa citeasca, poate chiar inainte de a ajunge la ‘the good stuff’.

Alte sfaturi despre cum se scrie un copy bun intr-un post viitor, cel mai probabil saptamana viitoare. Si nu uitati, puteti sa imi adresati intrebari si sugestii lasand comment-uri le orice post din acest blog. 😉

Weekend placut tuturor, si nu uitati ca… succesul este la un gand departare!

Anunțuri

One response to this post.

  1. Este foarte important modul de a scrie un articol, textele de calitate pot fi foarte utile pentru convertirea cititorilor in potentiali clienti ai produsului / serviciului despre care se vorbeste.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: